Welkom

Welkom op mijn blog. Gezellig dat je een kijkje komt nemen en erg leuk wanneer je een reactie achterlaat.

Volgers

vrijdag 27 mei 2011

Workshop / tutorial van een opvouwbaar doosje.

In plaats van een gewone envelop wilde ik een wat meer originele maken om b.v. geld in te doen.
In een map met vouwsels kwam ik een doosje tegen dat je ook plat kunt vouwen.
De vouwtekening heb ik niet meer, en daarom heb ik het doosje uit elkaar gehaald en weer nagevouwen.
Omdat ik dat toch stap voor stap deed heb ik er steeds een foto van gemaakt en er een workshop van gemaakt.
Ik hoop dat de werkwijze via de foto's duidelijk te volgen is.





Vouw het papier met een bergvouw dubbel.
Maak dalvouwen in de hoeken zoals aangegeven.

Vouwen zoals aangegeven op de foto's




Dalvouwen.
Langs de bovenste vouwen omhoog vouwen en dan plat vouwen.

 Nadat je dit op beide kanten hebt gedaan, is dit het resultaat.

Spreidvouwen op de hoeken. Dit aan de voor-en achterkant.



Hier op de hoeken (aan voor-en achterkant) een visbasis vouwen.

Dit is het resultaat aan voor-en achterkant.

Op de vouwlijn naar achteren vouwen.

Op de vouwlijn omhoog vouwen en dan het model omdraaien.


Zo ziet het doosje er uit. Van bovenaf en vanaf een zijkant.

Je kunt het model ook platvouwen en zo op een kaart plakken.

B.v. op deze manier. Je kunt er dan geld of iets anders indoen.

 Varianten

Mochten termen als berg-en dalvouwen je niet bekend zijn, dan kun je op de site van de Origami Sociëteit Nederland 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...